Bananflugornas Herre

Vi har fått fler husdjur. Tur att Tina kommer hem idag så att man blir tvungen att skrapa skrufset ur kastrullerna.
Tyvärr skiter Erik fullständigt i våra nya små vänner, Det är bara mördarspindlarna (se Tina o Nadjas bloggar) som är intressanta (o en o annan snigel förstås).
Jag lyckades fånga en ny spindel igår, man märker att dom blir mindre o mindre, dom dasslocksstora syns inte till mer, den jag fångade igår var inte mycket större än en ordinär barnnäve.
Tänkte att vi skulle köra tuppfight med spindlarna sen när Erik kommer hem. Är lite skeptisk till mina chanser dock. Den monsterspindel Erik har fångat är av första generationen o  betydligt fetare än min adept. Första pris lär väl bli en glass o då kan väl lika gärna han få vinna.
Märks det att kåken behöver målas? 2 inlägg innan lunch.
Luther o samvetet sparkar mig i aschlet med stålskodda kängor just nu, så jag måste sluta.

Synes






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0