Fiskar o Poliser

Gommorron gott folk!
Har vaknat för ett bra tag sen men har först nu insett hur behagligt livet är för stunden.
Blev väckt ett antal gånger i morse av Tina som tyckte det var min tur att ta mig an Lisas morgonrace.
Efter lång kamp mot min egen kropp så lyckades hela jag resa mig o ta Lisa under armen o traska upp.

Mitt morgonhumör är inte o leka med emmellanåt
Tina o jag råkade dricka en redig skvätt vin igår o på morgonen kopplade min hjärna till det så att jag ansåg att  eftersom jag hade hållit henne sällskap igår natt så borde jag vara berättigad till sovmorgon. Insåg dock på något djupare plan att jag hade fel i sak o argumenterade inte för min imaginära sovmorgon utan stapplar istället iväg med hängläpp o trötta ben.
Har som belöning fått en guldstund för mig själv här på morgonkvisten (Lisa stöp som en fura i mitt knä efter nappflaska o morgonhärj).

Mycket folk kikade förbi igår, först Nadja med polare, goa o glada, skulle på krogen om jag fattat saken rätt. Skrev på andrahandskontrakt med henne så värden blir glad.
Tina undrade också  liteom Nadjas hemförsäkring med tanke på att vi har vårt akvarium stående hos henne. Tina har ett skräckscenario i sitt huvud att akvariet spricker o att vi därigenom råkar dränka Lori i lägenheten under,
Hon tycker att vi borde tömma det för säkerhets skull.
Nadja sa nixpixaldrig! Hon o fiskarna har tydligen fått en ganska tight relation o jag måste nog kanske tillstå att jag smyghejar lite på Nadja. Vad är det Lilo säger? "Ingen lämnas utanför" eller nåt sånt. Så förhoppningsvis får Psycho, Sugus o dom andra Firrarna leva ett tag till.
Sedan kikade Boris in Go o Glad även han. Han härjade med Lisa så hon var alldeles utlekt ett bra tag framåt.
Slutligen kikade Bengt-Erik förbi med polisbil o allt. Kunde inte låta bli att busa lite med Erik då.
Han befann sig på nedervåningen o jag ställde mig i trappen o skrek "Erik vad har du gjort polisen är här!"
Han kommer upptassande lagom räddhågsen, fattar ingenting o säger Vaddå?
Jag tar på arga minen o säger "Vad har du gjort för bus, polisen är här".
Han kikar försiktigt ut o ser polisbilen. Till slut upptäcker han Bengt-Erik som står i köket.
Erik mummlar tyst "jag har ätit lite godis, fastän det är Fredag, men BARA lite".
"Jasså men det får man väl inte" säger Bengt-Erik o ser lite låtsassträng ut.
"Men mamma SA att jag fick!" nästan skriker Erik.
"Tja jag får väl ta med mig henne då"  säger Bengt-Erik med bister uppsyn.
"Näääee?" säger Erik o ler lite osäkert. Nånstans där börjar han nog ana att vi återigen driver med honom.
Den där pojken kommer nog ha en viss skepsis till det mesta föräldrarna säger med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0