Gnussegnuss i underlivet

Har precis myst en timme med Lisa i sängen. Sovning hade jag tänkt, men inte hon.
Stordelen av tiden har hon roat sig med en ny lek hon kommit på. Medans jag ligger utslagen som en strandat valross tar hon sats o speedtultar fram tills det tar stop mot mitt lekamen. Naturligtvis störtar hon huvudstupa o det slutar som regel med riktigt feta faceplants, vilket hon tokgarvar åt.
Tyckte det räckte gott med en Jackassunge i den här familjen.
Eriks senaste extremsport är att köra in tummen i Lisas mun, sedan smäller det hårt o brutalt. Hon har ett sjujäkla bett. Erik vrålar högt av glädje flädje, upphetsning o smärta.

Inatt var det dock inte lika roligt. Lisa vaknade vid halv två och var olycklig. Man märkte hur hon led. Man känner sig så maktlös när ens barn är sjukt. Hon vred sig av och an och pendlade mellan vakenhet och halvslummer.
Det tog ett bra tag innan jag insåg att hennes fot var fastklämd mellan sängarna.

Nu när Lisa är sjuk fullkomligt sprutar det snor ur henne, det är ständigt två rediga strängar, i tjocklek som en skolblyertspenna som letar sig ner längs läppen. Det irriterar henne det märker man.
Rådig som hon är har hon dock kommit på hur man löser detta dilemma.
När man minst anar det tultar hon fram till en, kör in sitt huvud mellan ens ben o vrider runt sitt huvud tills hon känner sig fin o ren. Känns inte så jäkla kul när man tagit på nya fina rena byxor snor rinner från ens mellangärde, ser lite suspekt ut också.
Jag har dock kommit på ett försvar, När hon kommer smygandes tar man fram en toarulle o sticker under näsan på henne. Hon vänder på en femöring o flyr i panik. Det värsta hon vet är att bli torkad i ansiktet med papper. Hennes huvud vrider sig runt runt som på Linda Blair i Exorcisten om man försöker, Humöret påminner också om Lindas såna gånger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0