Hugaligen!

Sitter här som en utskiten märla. En ostkrok bränd i båda ändar, böjd över ett tangentbord.
Ambitionen finns att förtälja en historia om bitiga bravader o morske män ( d.v.s fyllefest i Hassela ) Men fan vet om jag kommer till skott den här gången heller.
Hursom, det är Torsdag o jag har fått vin i magen. 
Endast tomten är vaken.
Appropå det så har vi sått gräsfrön, Fan så coolt!
Blivit värsta trädgårdsnissen, vem trodde det! 

Kisspaus

Det här med att en lätt berusning skulle gynna ens kreativitet kan vi numer avfärda som ren bullshit . Det måste vara ett begrepp uppfunnet av nån levnadsglad jävla bohem utan tre ungar som enbart vill kunna ta sig ett glas eller sju under sin konstnärliga arbetstid.
Själv är jag skittrött just nu. Tina stöp framför X-men på tv`n mitt under pågående blodiga bataljer.

Kastade ungarna i bubbelbadet ikväll appropå ingenting.
Vi köpte en sån här puttrande balja att stoppa in i badrummet för några månader sen. Dom snickrar tydligen ihop dom där glasfiberlådorna i Kina vilket gör att man samtidigt som man unnar sig någon form av hemmarelaxverksamhet inte kan släppa tanken på att det kan ha gått åt fjorton kineser iprocessen att snickraq ihop den här pjäsen. lustigt att det numer krävs att det ska ploppa runt ikring en när man gör sig ren. Hur många människoliv är inte det värt så säg?
Börjar låta som en svartsynt rackare så jag ska pröva växla spår.
Tänkte jag skulle skriva nåt sött om blommor o bin o så men för ögonblicket känns det mer lockande att peta sig i näsan, rapa o ägna sig åt andra obsceniteter.
Styggpunk sketatrötthet o en lömsk smygfylla ger taskiga förutsättningar för gullegull.

Gör ett nytt försök att beskriva helgen!
Jag började igår kolla igenom det jag lyckats filma under kalaset.
Det lilla jag såg var en gubbkärring (återkommer till gubbkärringen när krafter finns, känner att hon/han är värd en mer engagerad redogörelse) och en redig fylle pekoral signerad mig själv.
Någon gång under kvällens lopp hade jag fått för mig att jag skulle föreviga hela Hassela och den "magiska" sommarkväll man befann sig i. I praktiken innebär det att man hör mig sluddra att"inget är vackrare än Hälsinglands blånande berg" samtidigt som man bevittnar ett grådassigt Älvåsen zoomas in o ut tills man blir åksjuk o kräks.
Huruvida filmen är underhållande eller pinsam kan jag inte svara på, kanske underhållande i all sin pinsamhet, vad vet jag.
I övrigt vete tusan vad jag ska säga.
Hur Kalaset i sig var får jag nog än en gång återkomma till....  en annan gång.


Kommentarer
Postat av: johannapanna

Hur bar du dig åt för att få till texten sådär. Det var väldigt effektivt. Man förstår att du har fyllt dig med nåt gott.

2007-08-21 @ 22:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0