IKEA löningslördag

Nu i Lördags lyckades hela familjen med viss vånda ta sig till IKEA kungens kurva. Ni kanske har sett Tinas upplevelse av det hela redan på hennes blogg.
Appropå Tina så har jag sett att jag har två Tinor som kontakter, så för en mindre insatt människa kan ju det hela leda till lite kul missförstånd. Eftersom min bigamistiska läggning inte är aktiv för närvarande så kan jag ju klargöra att jag bara lever med en av dom, Fast set kanske framgår av sammanhanget för en nogrann läsare.
Tillbaks till Ikea.
Vi åker runt i svärmors bil just nu vilket är en upplevelse i sig. En Opel Kadett årsmodell Hedenhög. Med alla våra pryttlar, ungar o junk skulle vi egentligen behöva en Chrysler fertilitetsbuss, eller varför inte en vanlig SJ buss.
Hursom lyckades vi klämma in allt o alla o komma iväg till slut.
På Ikea funkar det så att man kan kvittera in Erik en timme i lekrummet.
För er som inte har barn o ej varit med om detta hjärtinfarksrace; gör er en bild av hur ni står utanför entreen, gör er sedan en bild av hur ni står utanför entreen igen mindre än en timme senare med Billybokhyllor, gardinstänger, värmeljus o fullgjort värv. Ni såväl som jag inser säkert att det jag beskriver är en utopi. På något vis lyckas man än en gång.
Att vara småbarns förälder får en att prestera sånt man trodde inte var möjligt innan man fick barn (som att kliva upp 04:30 på morgonen o.s.v).
Helt plötsligt förstår man vad dom som bestigit Mount Everest menar när dom påstår att man klarar mycket mer än man tror. Man rent av fnyser lite föraktfullt åt dom.
Efter 7000 bajsblöjor känns den där kullen inte så märkvärdig.
Åter till Ikea.
Efter att allt är handlat o klart, Erik utkvitterad o dom obligatoriska korvarna itryckta hela familjen så är det återigen dags att packa bilen, Inte bara med vår fysiska familj utan även med alla tillbehör som en ung (nåja) förortsbarnfamilj bör ha enligt Ikea. Ni inser lika väl som jag det omöjliga i den ekvationen.
Efter att än en gång trotsat fysikens lagar bär det av mot nästa anhalt.
Vi hade lovat Erik fara förbi Asko möbelvaruhus o se om det var öppet. Erik har inget större möbelintresse men dom har ett Sonic the Hedgehogspel där. När vi väl kom fram visar det sig att det fortfarande är öppet, Fan.
Hade Erik fått vara i lekrummet 2 timmar i stället för en hade man inte behövt veckla ut hela familjen ur bilen på detta ställe.
Väl inne på Asko visar det sig att dom har tagit bort spelet.
Däremot har dom 70% rea på trädgårdsmöbler. Ett kanonfint bord för 358 kronor, lite stort men ändå.
"Får vi plats med det här i bilen?" frågar Tina
Får en isbjörn plats i en nescessär? Är solen blå? microkosmos, macrokosmos. Tankarna vandrar iväg.
"Vi tar två" säger jag sedan till kassörskan.

Göran Kropp släng dig i väggen

Kommentarer
Postat av: Tina

Ett helt underbart inlägg. Det är inte utan att jag känner igen mig.... Håller förresten med; Görna Kropp och andra "äventyrare" -släng er i väggen när vi snackar riktiga prestationer...

2007-08-06 @ 20:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0