KissBjörn

Ranelid ger mig ingen ro. Fortsatte igår att böka med den föbannade boken.
Det gick rätt bra till en början. Gubben skrev väl rätt vackert o så och man försökte väl ta in det mesta med ett öppet sinne o ett positivt sinnelag. Han beskrev Barnet , Kvinnan, o livet o allt däremellan, allt en smula högtravande o med en viss lektorston (f-låt Micke Tedis menar inte som. förresten du har nån annan titel när jag tänker efter, var inget), tänk farbroderlig 40 talsgubbe med faderligt von oben perspektiv.
Sedan går det upp för mig att gubbjäveln skriver i jagform, och relationen med hans kvinna o sina barn är så fin o vacker när han busar o nojsar o pratar om livets stora frågor. Hela hans sätt att beskriva sin livssituation får mig att tänka på bilderna i Vakttornet fast i ett överjävla kvasiintellektuellt sammanhang.
Karl´n verkar tro att han har patent på kärleken till livet universum o allting o skriver i nån sorts missionärshybris.

Faktum kvarstår dock och ska sägas till hans försvar. Har det stått ett annat författarnamn på pärmen har jag säkert svalt allt med hull o hår.

Tänkte göra ett experiment till kvällen.
Jag tänkte gå till sängs med Charles Buckowski o Björn Ranelid (Fick en bild av det hela i huvudet i en mer bokstavlig tolkning av vad jag precis skrev. Jävligt otrevlig upplevelse) o sedan läsa varrannan sida. Bör bli en riktigt spejsad upplevelse.

Märker att jag spånat iväg i vanlig ordning. Tanken var att jag i detta inlägg skulle ta Herr Ranelid i försvar.
Läste i Metro i morse att någon än en gång valt att häckla Björne.
Fan ge er nu! Det är inte snällt att sparka på någon som redan ligger, det är bara han själv som tror att han fortfarande står.
Det var väl ungefär det jag ville ha sagt.

Sa han som hoppade jämfota på den som låg

Kommentarer
Postat av: Nadia

Det är han med lugg! Tror jag! Snelugg har han i alla fall. Jag ska lätt bränna av hela skivsamlingen i dubbla upplagor så vi kan dela.

2007-08-21 @ 18:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0