Valmöjligheternas förbannelse

Har funderat lite
Vi skulle ha målat hus i helgen.
JOTACKDU!
Så blev det inte.

Tänk förr i tiden. Då fanns det färg blått rööt gult o grönt,
bara o välja.
Idag finns det demmidekk optimus, Flugger M98, linoljebas, semisyntetiska svinhårspenslar, und so weiter.
En målning bör helst också ske i fjorton olika steg, med fjorton olika färger, baser, lacker och sealers.
Naturligtvis med fjorton olika sorters penslar. Jag har fått fjorton olika sorters magsår bara på o lyssna på fjorton olika sorters förståsig påare.
Helst ska hela målnings proceduren också ske i rätt månfas såvida inte luftfuktigheten överstiger 17%, såvida inte Brynäs vinner i Hockey och björken tappar löv, I så fall börja om på ruta ett. Frågar man en annan så bör man göra allt man tidigare fått höra, fast tvärtom o baklänges, visslandes Auld lang syne, med en badmössa på huvudet.
Tillslut träffade vi på en gubbe på Bygg ole som menade på att med våra förutsättningar så var i stort sett allting lika illa. Vi kunde göra si eller så, Det var skitsamma allt gick nog åt Helvete ändå.
Vid det här laget kändes han ganska trovärdig så vi valde att gå på hans linje.
Nu har jag ändock bara beskrivit dom enkla besluten.
Vet ni att det i universum finns i runda slängar 14 Miljoner färger.
När jag gick i skolan fick vi lära oss att det fanns fyra. Ville man va riktigt crazy kunde man gegga ihop två, o Simsalabim vi har uppfunnit grönt!
Numer finns det nån liten jävla tomte (Hinhåles förbannade avkomma) på Bygg-ole i Värmdö som har klurat lite på fritiden. Han har kommit på att vi döper alla dom här små söta färgerna.
Där har dom suttit vid nåt litet alltare osagt  "Ditt namn skola vara ncs kod ybhbg56327GmF3 o som smeknamn skola du heta Krokodilgulblank.
Som om det ej var nog har han på lediga stunder suttit med pensel o små papper o målat 14 MILJONER små näpna porträtt, Alla i ett varsitt litet fack.
"Ta gärna hem ett litet färgprov o fundera lite.

JOTACKDU!

Kommentarer
Postat av: Elsving

Ett utmärkt beskrivning av färgernas ångestladdade värld....

2007-08-19 @ 12:35:01
Postat av: Nadia

Dom där jävla färgerna!
Jag var ju inne på Mickes CDgrej förresten, den där lite större, brukar d vara där ofta? Tänkte försöka ragga lite på han som jobbar där, var väldigt söt. Om du ville snoka lite? Ni kanske kan bli kompisar så kan jag träffa honom sen? Tror att ni kanske h ar lite mer musikgemensamt än jag och han...

2007-08-19 @ 22:00:34
Postat av: Tina M

Hahahaha, vilka underbart levande beskrivningar. Är det sånt livet är när man har tre änglar och ett nybyggt hus i förorten... och lite beslutsångest kanske : )
Livet låter härligt.
Jag röstar för en klassisk färg som smälter in i miljön, tidlöst och stilrent.
Krama om familjen från mig, jag tänker på er, kram!

2007-08-20 @ 20:09:52
URL: http://tinamoller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0