c

Har precis mutat Lisa med en flaska välling för att vinna lite lugn o ro.
Vet inte hur jag ska börja beskiva garderobshärvan.

Det hela började med att Erik rymde till Mormor. Helt plötsligt hade vi en halvt barnfri helg, O varför njuta av den stunden när man kan bygga garderob.
Förvisso kan det behövas en garderob eftersom det ser ut som en uffkontainer har spytt i vår hall.
Så från ord till handling, Vi lånade Boris bil som har takräcke o begav oss till Ikea denna löningslördag (tror ej jag behöver beskriva den resan).
Väl hemma stod Boris i hallen o skrapade med foten i hallen med sån här trulig "får jag va me o leka"min. Snart nog klättrade vi över, under, runt varrandra, sågande o hamrandes i lillsmatten. Samtidigt som Tinas kompis Sussie försökte söva sin bäbis.
Att ha Åsa-Nisse o Pettson att utföra ett precisionsarbete åt en perfektionist är inte så lyckat.
Snart nog brakar det till ut av bara helsike o garderobstaket rasar in o slår sönder det mesta i sin väg.
Jag ilar fort bort o småstädar i ett skymt hörn när jag hör Tina o Sussie komma stormande. Dom läser lusen av Boris medans jag klarar mig relativt lindrigt undan.

Under dagen har jag prövat att ta rätt på spillrorna o koka soppa på en spik.
Lisa har varit tvångsinternerad på dagis medans jag försökt trolla.
Numer är hon hemma o vi försöker få saker att funka, Lek me hammarn mens pappa sågar o.s.v
Hoppas vid min gud att resultatet blir någotsånär drägligt, Annars säljer jag kläderna o blir vinternudist bara jag slipper befatta mig med denna garderob mera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0